• Your cart is empty.

Хороший аудитор

Професійний скептицизм в роботі аудитора – is a must? Як його можна розвинути? Коли аудитори можуть повністю довіряти і при цьому не наражати компанію на ризики?

Просто говорити аудиторам, що вони мають бути більш скептичні, ніяк не покращить якості аудиту, говориться у дослідженні Auditor Professional Scepticism: Impact of Trust and Distrust , на замовлення CPA Australia.

Більшість з нас схильні довіряти іншим — це основна людська мотивація. За результатами дослідження, аудиторам рекомендується більше фокусуватись на обставинах, з якими вони стикаються.

Довіряти чи не довіряти?

Ставлення аудитора до різних робочих ситуацій є критичним при визначення, чи довіряти, і наскільки можна довіряти, керівництву клієнта. Аудиторська команда буде більш скептичною у своєму ставленні, коли всі її члени розумітимуть важливість їхньої роботи та ризики допущення помилок.

Довіряти всьому, що каже керівництво клієнта, або брати на кожну дрібницю докази (підтвердження), є непрактичним, коли має бути співпраця. Але, ідентифікація себе з клієнтом (оскільки відносини стали тісними), знижує професійний скептицизм.

Що допомагає зберегти незалежність зовнішньому аудитору та партнеру, який відповідає за аудит? Вимоги щодо незалежності та ротація партнера, який відповідав за проведення аудиту.

Що ще важливо?

Досвід. Потрібно розуміти та відчувати бізнес клієнта, наміри керівництва та середовище ведення бізнесу.

 

Батіг і пряник

Згідно дослідження, найефективнішим методом знизити рівень довіри та підвищити рівень скептицизму є система винагороди для аудитора.

Аудитор менше довірятиме, якщо бачитиме вигоди керівництва від неналежної поведінки чи штрафні санкції, які можуть бути застосовані до керівництва.

Аудитор має також розуміти негативні наслідки для себе та для фірми.

 

Компетентні та впевнені у своєму професіоналізмі аудитори діють правильно

Професійний скептицизм знижується у випадку некомпетентності аудиторів. Помітна некомпетентність аудитора може сприяти тому, що позиція керівництва клієнта буде сильнішою. Аудитор може також боятись задавати клієнту «тупі питання», не залежно, це керівництво чи відповідальні працівники на конкретній секції.

З досвідом та знаннями приходить розуміння того, що «тупі» питання можуть досить сильно допомогти зрозуміти фактичний стан справ, ризики та наслідки.

 

Чому скептицизм такий важливий?

В Австралії практика така, що регулятор зацікавлений у тому, щоб аудитори були допитливими та критично ставились до доказів, які отримують від клієнта протягом аудиту.

Для прикладу, Australian Securities and Investments Commission (ASIC), називає такі питання, по яких аудитори повинні краще працювати, при цьому підвищуючи професійний скептицизм:

1/ відсутність підзвітності

2/ недостатня перевірка ключових припущень та вхідних даних

3/ недостатнє підтвердження слів керівництва

4/ недостатня перевірка розрахунків під конкретні цифри.

 

Що потрібно для посилення професійного скептицизму?

  • Знати про випадки шахрайства (fraud) та помилок, щоб розуміти наслідки та критичні ризикові моменти
  • Розвивати навички розпізнавання шахрайських дій та поведінки людей, дізнаватись про ефективні техніки проведення інтервю та розвивати навички спілкування (комунікації)
  • Розробляти стратегії для відповіді на такі дії клієнта як залякування аудитора

Ось ключові драйвери професійного скептицизму:

  1. Достатній досвід та знання аудиторської команди (асистентів/менеджерів/партнерів) для ефективної та належної роботи з керівництвом клієнта.
  2. Інтуїція (краще, ніж аналітичне мислення).
  3. Виховання в собі сумніву, а не нейтральну позицію. Мисли критично!

Джерело: INTHEBLACK, Claire Grayston is CPA Australia’s policy adviser for audit and assurance

 

Роздрукувати цю статтю Роздрукувати цю статтю

Tags: ,

Коментарів немає

Залишити відгук

Пошук